„Mamy ogromną przyjemność wręczyć nagrody za zwycięstwo w tegorocznej edycji Wielkiego Testu Salonów Auto Świata i firmy Kantar za pierwsze miejsce dla Lexusa i dla Toyota Motor Poland. Obie marki mają najlepszą sieć dealerską w Polsce”.
Kto brał udział w konkursie „Wielki Test Salonów”?
W konkursie oceniono także poszczególne stacje dealerskie. Tytuł wzorowego salonu otrzymało 20 z nich, zaś 108 pozostałych określono jako bardzo dobre. Wśród 20 salonów ocenionych wzorowo aż 10 to stacje Toyoty, a kolejne 5 – Lexusa. Tak wysoka ocena wyróżnionych stacji dilerskich była wynikiem nie tylko zapewnienia potencjalnym klientom komfortowego kontaktu on-line i prezentacji wybranego samochodu, lecz także propozycji dodatkowego bonusu. 7 salonów Toyoty i 4 Lexusa znalazło się wśród stacji ocenionych jako bardzo dobre.
Specyficzna sytuacja na rynku spowodowana pandemią zmusiła audytorów, czyli tak zwanych tajemniczych klientów, aby w tym roku badali oni jakość obsługi w kontaktach z salonami przez internet. Co warte podkreślenia, Toyota i Lexus jako pierwsze marki na rynku wprowadziły Internetowy Salon sprzedaży, czyli zintegrowany system internetowej obsługi klienta z bezpieczną wideorozmową i możliwością zdalnego obejrzenia wybranego samochodu stojącego w salonie.
Jak był przeprowadzony „Wielki Test Salonów”?
„Naszą pierwszą obserwacją w na początku pandemii było to, że klienci nie chcą wychodzić z domów i boją się przychodzić do stacji dilerskich. Stąd wziął się pomysł wideorozmowy i salonu internetowego. W domu, przed ekranem komputera rozmawiamy ze sprzedawcą i czujemy się tak, jakbyśmy byli w salonie. To coś, co kiedyś było marzeniem, a dziś na skutek pandemii stało się rzeczywistością. Wprowadziliśmy to rozwiązanie jako standard do wszystkich stacji dealerskich Toyoty i Lexusa. Zostało ono zauważone w Wielkim Teście Salonów, w którym praktycznie zdeklasowaliśmy konkurencję” – podkreślił dr Jacek Pawlak, Prezes Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.
Toyota i Lexus zostawiły w tyle konkurencję w najważniejszych elementach badania. Salony tych marek zapewniły najlepszy kontakt on-line i wideorozmowę z intuicyjnym wyborem połączenia, najczęściej proponowały możliwość obejrzenia samochodu w salonie wraz z jazdą próbną, najczęściej oferowały także ponadstandardowe opcje, np. użyczenie samochodu na dłuższy czas zamiast krótkiej jazdy próbnej. Z kolei dwa salony Lexusa jako jedyne zaproponowały podstawienie auta testowego pod dom klienta.